Μπριζίτ Μπαρντό. 'Η γυναίκα μύθος και σύμβολο του σεξ για πολλές δεκαετίες


Η γυναίκα μύθος και σύμβολο του σεξ για πολλές δεκαετίες. Η μούσα των μεγαλύτερων καλλιτεχνών της εποχής, η γυναίκα που έφερε επανάσταση στα ήθη, η ενζενί και η femme fatale, ακούει στο όνομα Μπριζίτ Μπαρντό.

Έκανε μόδα τα ανοιχτόχρωμα μακριά ξανθά μαλλιά, γεμάτα μπούκλες και την κόμμωση «choucroute» (ξινολάχανο). Οι κυρίες και τα κορίτσια της εποχής, ήθελαν να αποκτήσουν τα τονισμένα με μαύρο eye-liner μάτια, και τα εκτυφλωτικά κόκκινα βαμμένα χείλη της. Ρούχα σέξι και εφαρμοστά, ταγέρ, φούστες, φαρδιές ζώνες, μπαλαρίνες, τζιν, Τ-shirt, έκαναν θραύση. Η λατρεία στο πρόσωπο της είχε πάρει διαστάσεις θρησκείας.

Με 48 ταινίες στο ενεργητικό της και περισσότερα από 80 τραγούδια σε 21 έτη καριέρας, η Μπριζίτ Μπαρντό, πασίγνωστη επίσης με τα αρχικά της, BB («Μπεμπέ»), είναι μια από τις γνωστότερες Γαλλίδες καλλιτέχνιδες παγκοσμίως.



Γεννημένη στο Παρίσι το 1934, μεγάλωσε σε μία εύπορη οικογένεια βιομηχάνων με αυστηρή παιδεία και διαπαιδαγώγηση. Ευτυχώς για αυτήν, ο πατέρας της είχε μεγάλη αγάπη για τον κινηματογράφο και ο ίδιος ήταν ο πρώτος παιδικός της σκηνοθέτης, μιας και του άρεσε πολύ να κινηματογραφεί τη Μπαρντό.

Ο πρώτος της ρόλος ήταν το 1952, στην ταινία «Le trou normand» με τον Μπουρβίλ. Ήταν το εισιτήριο να μπει στο χώρο του θεάματος, τον κόσμο του οποίου η ίδια δεν αποδέχθηκε ποτέ, αλλά και η αρχή του να παρακολουθείται σχεδόν η κάθε της κίνηση.
Μπορεί το σινεμά να ήταν το όνειρο της, σε ηλικία μόλις 18 ετών παντρεύτηκε το Ροζέ Βαντίμ.

Ταυτόχρονα με τον έρωτα, κατάφερε να επισκιάσει μεγάλες σταρ της εποχής. Ο ηθοποιός Κερκ Ντάγκλας τότε κάνει μια απόπειρα να την πάρει μαζί του στην Αμερική.

Οι ταινίες που γύρισε πολλές και επιτυχημένες, όπως «Κορίτσια με Μέλλον» , «Τα μεγάλα γυμνάσια», η «Μαμζέλ Πιγκάλ», το «Ξεφυλλίζοντας τη Μαργαρίτα» , Και ο Θεός... έπλασε τη γυναίκα». Μπορεί η τελευταία αυτή ταινία να απαγορεύτηκε στην Αμερική, γνώρισε όμως τεράστια επιτυχία.



Η συνεχής ενασχόληση της με τη δουλειά της, της έφεραν δυσκολίες στο να ασχοληθεί με το παιδί της. Και σαν να μην της έφθανε αυτό, η αποκάλυψη των προσωπικών της στιγμών στον τύπο από τη γραμματέα της, την οδήγησε στα άκρα.
Την ημέρα των γενεθλίων της, στις 28 Σεπτεμβρίου 1960, έπεσε σε κώμα μετά από μία απόπειρα αυτοκτονίας.

Το 1962, ξεκινά την πρώτη της μάχη υπέρ των δικαιωμάτων των ζώων, και έκτοτε σιγά-σιγά έφτιαξε και το πρώτο της και μοναδικό ίδρυμα για την προστασία των τους, για τα οποία πολλές φορές έβαλε την ζωή της σε κίνδυνο .

Ήταν τέτοια η λατρεία του κόσμου για εκείνη που σε όποιο μέρος και αν πήγαινε διακοπές, ό τόπος μετατρεπόταν σε θέρετρο για πολλούς διάσημους και λιγότερο διάσημους . Για την ιστορία ν αναφέρουμε ότι σ ένα χωριό της Βραζιλίας , οι ντόπιοι φτιάξανε δικό της άγαλμα , λίγο καιρό μετά την επίσκεψή της

Το 1968, ο Σαρλ ντε Γκωλ δηλώνει πως η Μπριζίτ Μπαρντό φέρνει στη χώρα τόσο συνάλλαγμα, όσο και η αυτοκινητοβιομηχανία Renault.

Ήταν η πρώτη γυναίκα που ενσάρκωσε τα χαρακτηριστικά του γαλλικού συμβόλου. Την διαδέχτηκαν οι Μιρέιγ Ματιέ, Κατρίν Ντενέβ, Ινές ντε Λα Φρεσάνζ, Λετίσια Κάστα και Εβελίν Τομά.

Η ίδια κάποτε είχε δηλώσει :

«Είμαι μια γυναίκα σαν όλες τις άλλες, έχω μια μύτη και ένα στόμα, έχω αισθήματα και σκέψεις, αλλά η ζωή μου γίνεται ανυπόφορη. Η ψυχή μου δεν μου ανήκει πια. Για μένα, το βεντετιλίκι είναι μια βιτρίνα. Δεν μπορώ να ζήσω όπως επιθυμώ. …..».

Φέτος 30 φωτογραφίες της Brigitte Bardot, τις οποίες δεν είχαμε δει ποτέ ξανά αποτελούν το θέμα της έκθεσης "BB Forever - Brigitte Bardot, le Légende" που ταξιδεύει από πόλη σε πόλη και είδαμε στο λόμπι του ξενοδοχείου Sofitel Chicago Water Tower. Δείτε μερικές από αυτές τις φωτογραφίες της γυναίκας που δημιούργησε ο Θεός και μετά πέταξε το καλούπι στα...

Η Brigitte Bardot αποχώρησε νωρίς από το καλλιτεχνικό στερέωμα το 1973 στο απόγειο της ομορφιάς της και άρχισε την πραγματική ζωή της. Η γυναίκα θρύλος του κινηματογράφου και της μόδας είναι σήμερα 77 ετών και ντύνεται μονίμως στα μαύρα.





Μαύρο τζιν και μπλούζα, ποτέ φούστα ή φόρεμα. Διπλώνει τα μαλλιά της μέσα σε ένα μαντίλι, φορά λίγο makeup. Έχει να πατήσει στο λιμάνι του Σεν Τροπέ για περισσότερα από 10 χρόνια.





Συχνά λόγω της αρθρίτιδας που την ταλαιπωρεί κυκλοφορεί με ένα μπαστούνι, καθώς αρνείται να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση εξαιτίας ενός καταραμένου φόβου για την αναισθησία. "Όποια αναισθησία". Στη ζωή της απέδειξε ότι προστάτευσε και υπερασπίστηκε τα πιστεύω της χωρίς φόβο.





Ζει σε μια απομονωμένη ιδιοκτησία στο St. Tropez. Αγόρασε το La Madrague το 1958. Η Brigitte Bardot έφερε στην πρώην κατοικία – καλύβα ενός ψαρά το νερό, το φυσικό αέριο, το ρεύμα και τον τότε σύντροφό της. Σήμερα ζει με τον 20 χρόνια σύζυγό της, Bernard d’Ormale, πρώην επιχειρηματία που τώρα αφιερώνει τον εαυτό του κυρίως στη γυναίκα του. Οι επισκέπτες είναι σπάνιοι. Η κυρία του σπιτιού προτιμά την ηρεμία και τα λουλούδια της, τους σκύλους και τις γάτες της.







Δεκαετίες πριν το σπίτι φιλοξενούσε πλήθη από οπαδούς, φίλους και φωτογράφους. Προστατεύει την ιδιωτική ζωή της με ζήλο και αφιερώνει την ενέργειά της στα δικαιώματα των ζώων, των γυναικών και των μεταναστών.





Στο μόνο που αναφέρεται με ελαφρότητα είναι η ξεθωριασμένη ομορφιά της. Η δήλωση είναι ειλικρινής, αν και η πραγματικότητα την διαψεύδει. Πειστική είναι ακόμα όταν αναφέρεται στη ζωή και την καριέρα της. “Αν κάποτε πήγα εναντίον κάποιων κανόνων και στεναχώρησα κάποιους ή κάποιες αξίες, δεν ήταν αυτό που ήθελα να κάνω. Δεν ήταν αυτός ο στόχος μου”.





Η Brigitte Bardot σε ηλικία 7 ετών ξεκίνησε μαθήματα χορού με στόχο να γίνει μπαλαρίνα. Η οικογένειά της ευκατάστατη και της υψηλής μεταπολεμικής γαλλικής κοινωνίας ενθάρρυνε την αγάπη της στη μουσική και το χορό. Μετά από λίγα χρόνια και μια αβίαστη γοητεία άρχισε να ποζάρει για έναν φίλο της μητέρας της που κατασκεύαζε καπέλα και πολλοί ήταν εκείνοι που άρχισαν να την προσέχουν. Το 1950, όταν ήταν 15 ετών φωτογραφήθηκε για το εξώφυλλο του γαλλικού Elle. Η φωτογράφιση οδήγησε στην πρώτη από τις 58 ταινίες της 'Le Trou Normand' (Crazy For Love) και στο γάμο της με τον σκηνοθέτη Roger Vadim.



Οι ταινίες της ήταν αρχικά ανάλαφρες ρομαντικές κωμωδίες για τις οποίες έλεγε ότι ξεχάστηκαν εύκολα καθώς “δεν ήμουν καθόλου καλή ηθοποιός. Πάντως προσπάθησα να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό σε αυτό που οι άλλοι μου ζητούσαν να κάνω”.







Οι ατάκες της, όμως, δεν είχαν κανένα πρόβλημα. Στην οθόνη ο κόσμος ανακάλυψε μια νεαρή γυναίκα με το λαιμό ενός κύκνου, μια πλούσια εικόνα που συνδύαζε την αυθάδεια και την χάρη σε ένα μεθυστικό συνδυασμό. Ήταν ένα νέο είδος ξανθιάς σεξοβόμβας, ένα φαινόμενο που ο κόσμος δεν χόρταινε να βλέπει.





Το 1956 ο Vadim της έδωσε τον ρόλο στο “Και ο Θεός έπλασε την γυναίκα”, ο οποίος δεν συγκίνησε την συντηρητική Γαλλία, αλλά ξεμυάλισε την Αμερική.

"Στην πραγματικότητα, οφείλω τα πάντα στους Αμερικανούς”, έχει πει, αλλά ποτέ δεν έκανε ταινία στην Αμερική ή δεν έπαιξε σε ταινία δίπλα σε Αμερικανούς ηθοποιούς με εξαίρεση λίγους, όπως τον Kirk Douglas. Στο κινηματογραφικό βιογραφικό της υπάρχουν αρκετές καλές ταινίες, όπως "Dear Brigitte", "La Verite"and "Viva Maria", πριν γυρίσει την τελευταία της, λίγο πριν γίνει 40 ετών.





Η επιτυχία πάντως δεν της πρόσφερε την προσωπική ικανοποίηση που κανείς θα μπορούσε να είναι σίγουρος: “Ποτέ δεν ήμουν αυτό που ήθελα να είμαι. Ειλικρινής, τίμια και απλή. Δεν ήμουν σκανδαλώδης, δεν ήθελα να είμαι. Ήθελα να είμαι εγώ. Μόνο ο εαυτός μου”.







Έτσι το 1973 έδωσε πρώιμο τέλος στην καριέρα της για να αρχίσει μια νέα ζωή. Σταμάτησε τότε που έπρεπε έχει σχολιάσει, πριν της συμβεί κάτι σαν αυτό που έπαθε η Marilyn Monroe ή η Romy Schneider. Αρνήθηκε ρόλους δίπλα στον Frank Sinatra, τον Steve McQueen και τον Marlon Brando αφήνοντας ξεκρέμαστη περισσότερη δόξα και χρήματα.





Προτιμούσε πάντα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων να μαζεύει αδέσποτα που κινδύνευαν και να τα φιλοξενεί στο δωμάτιο του ξενοδοχείου της. “Ήταν αυτό που ονειρευόμουν”, λέει τώρα η Bardot.







Το 1977 ξεκίνησε πολύ σοβαρά την προσπάθειά της με καμπάνιες για τα δικαιώματα των ζώων προσπαθώντας να σταματήσει την θανάτωση της φώκιας στον Καναδά. Για τον σκοπό αυτό πούλησε πολλά από τα προσωπικά αντικείμενα της σε δημοπρασία, φορέματα, αναμνηστικά της, ακόμα και μερικά από τα κοσμήματα της, συμπεριλαμβανομένου ενός διαμαντένιου δαχτυλιδιού, βραχιόλια, κολιέ και ένα μαργαριτάρι δώρο του Γερμανού εκατομμυριούχου τρίτου συζύγου της Gunter Sachs. Δεν έμεινε ποτέ κρεμασμένη από αναμνήσεις, “είναι πολύ αρνητικό”, έλεγε πάντα.





Όλα γύρω από την Bardot υπήρξαν προκλητικά. Χωρίς εκείνη να κάνει απολύτως τίποτα. Τα μαλλιά της, το σώμα της, ο τρόπος που χορεύει,που τραγουδά, που υποδύεται, ποζάρει και μιλάει. Μπορεί τώρα να μην θέλει να θυμάται ότι υπήρξε η Λολίτα της αποπλάνησης και εκείνη η Γαλλίδα ηθοποιός και τραγουδίστρια που τάραξε την συντηρητική πατρίδα της όσο καμία άλλη, αλλά το έκανε. Έδειχνε μάλιστα να μην καταβάλει ιδιαίτερη προσπάθεια. Έκανε το κέφι της και όποτε είχε διάθεση, η οποία άλλαζε τόσο γρήγορα όπως οι σύντροφοί της.



Οι τρόποι της, όμως, ήταν ξεμυαλιστικοί. Από Λολίτα μετατράπηκε απότομα σε μοιραία γυναίκα, περιζήτητη ηθοποιός, γλυκιά τραγουδίστρια, sex και fashion symbol που οι άντρες ποθούσαν και οι γυναίκες μισούσαν. Δεν χρειαζόταν να κάνει τίποτα περισσότερο από το να σηκώσει το μικρό της δακτυλάκι για να την ερωτευτούν, να χτενίσει τα μαλλιά της ψηλά και να γίνει trend, να φορέσει μπικίνι και να το καθιερώσει οριστικά.





Τα ξανθά μαλλιά της, τα καπέλα, το έντονο ροζ ή κόκκινο κραγιόν, τα έντονα μάτια και βλεφαρίδες, ότι φόρεσε, όπως το φόρεσε είναι πάντα στη μόδα. Εμπνεύει σχεδιαστές, στιλίστες, κομμωτές και φωτογράφους. Γυναίκες ηθοποιοί προσπάθησαν να αντιγράψουν το ύφος της και μοντέλα το στόμα της. Ακόμα περιμένουμε...





Η έκθεση "BB Forever - Brigitte Bardot, le Légende" θυμίζει στην Αμερική την δίψα να δει τις ταινίες της, καθώς εκείνη επέμεινε Γαλλικά.












Σταυρούλα Αδαμάκηviliadamaki@mylady.gr





























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου